Tandrensning på hunde

Tandrensning

Har din hund dårlig ånde, belægninger på tænderne, tendens til at savle, tandsten eller rødt og måske endda blødende tandkød?

Så tag din firbenede ven med på Østerbro Dyreklinik. Her tilbyder vi gerne et tandeftersyn og, hvis det skulle være nødvendigt en grundig tandrensning af din hunds tænder. I klinikken har vi desuden stor erfaring med katte, og du kan derfor også besøge os med ro i maven, hvis du har mistanke om tandproblemer hos din kat.

Ved behov for særlig komplicerede tandrensninger eller andre tandbehandlinger tilbyder vi, at din hund eller kat kan blive tilset og behandlet af en dyrlæge, der er efteruddannet inden for tænder.

Effektiv tandrensning af hunde i København

Hunde kan også døje med tandsygdomme- og problemer som tandsten og paradentose – ligesom os mennesker. Som de fleste hundeejere nok har oplevet, har hunde for vane at spise de mærkeligste ting, og derfor har de også stor sandsynlighed for at udvikle tandproblemer på grund af bakterieangreb.

Af samme grund er tandlidelser også en af de mest hyppigt sete sygdomme hos hunde, og mange hunde går faktisk rundt med tandkødsbetændelse og kroniske tandsmerter, uden at ejerne er klar over det. Hvis du selv har oplevet at have tandpine, ved du også, hvor smertefuldt det kan være, og hvor meget det nedsætter din livskvalitet. Det gør sig også gældende for hunde – de kan desværre bare ikke selv gøre dig opmærksom på problemet. Derfor er det vigtigt, at du sætter tid af til et tandeftersyn og i ny og næ, er opmærksom på, hvordan man kan forebygge problemet, og lader din hund få en grundig tandrensning, når eller hvis, det skulle blive nødvendigt.

Læs mere om gode tænder hos hunde her

Tandrensning i klinikken på Østerbro

I forbindelse med et tandeftersyn vil vi foretage en mundhuleundersøgelse af din hund eller kat. Vi vil blandt andet undersøge tandkødslommerne samt rense og polere tænderne. Undersøgelse og tandrensning hos hund og kat bliver udført under fuld bedøvelse, så dit kæledyr ikke oplever noget ubehag ved situationen.

På Østerbro Dyreklinik har vi stor erfaring med behandling af tandproblemer hos smådyr, og vi hører gerne fra dig, hvis du vil bestille tid til en effektiv og omhyggelig tandrensning på din hund eller kat hos en klinik i København, som har dit kæledyrs trivsel i fokus. Mange hunde- og katteejere vil blive overrasket over, hvor meget mere glade og tilpasse deres dyr bliver efter et tandeftersyn.

Bestil tid til tandeftersyn eller tandrensning på din hund

Ring på 32 21 00 21, hvis du har spørgsmål omkring dit kæledyrs tandpleje, eller hvis du ønsker at bestille tid til et tandtjek eller en tandrensning af din hund- eller kats tænder i vores dyreklinik i København. Østerbro Dyreklinik holder til på Strandboulevarden 117. Her står vores erfarne hold af dyrlæger og veterinærsygeplejersker klar til at tage godt imod dig og dit kæledyr.

Stine Danebod
23. Oktober, 2022.
Nærværende personale❣️
Florian Erich Kohler
22. Oktober, 2022.
Quick and friendly deworming
Lise Jensen
28. September, 2022.
Virkelig venligt personale!
Heiddi Maluna Schou
19. September, 2022.
Natali Zyskind, TAK for du i den grad møder både Herman, min skønne doodle og mig med en empatisk, tryg og faglig kompetance. Jeg bor langt væk, meeeen kommer gerne til Østerbro for at spare med dig. Igen TAK for lige at have vendt en ubehagelig oplevelse med en blodprøve et andet sted, til at gjort det frygtfrit igen. Vi er taknemmelige!
Mark Wolforth
2. September, 2022.
Tahiana Fajardo
16. August, 2022.
I went today for the first time to update my baby's rabies vaccine and had the best vet experience ever. It was Louise who checked my dog and she was amazing. She is very caring and was trying to make it as comfortable as possible for my dog who is usually very nervous at the vet's office. With her he was relaxed almost immediately. She also answered all my questions and helped me with a health certificate for travel. I would recommend this clinic and Louise a million times!!!
Lise Klinge
14. August, 2022.