Vaccination af kat

Skal din kat vaccineres?

Hunde og katte vaccineres for at forebygge flere forskellige sygdomme og dødsfald.
På Østerbro Dyreklinik bliver alle dyr vaccineret efter en individuel plan, der passer til netop din hund eller kats livsstil og den smitterisiko, den udsættes for.
Som udgangspunkt følger vi WSAVAs anbefalinger for vaccination af hund og kat men tager som nævnt individuelle hensyn.

Hvor ofte skal katten vaccineres?

Typisk skal hvalpe og killinger vaccineres 2-3 gange, hvorefter vaccinen skal vedligeholdes efter et individuelt vaccinationsprogram, der naturligvis løbende kan ændre sig, hvis dyrets livsvilkår eller smittepresset ændres.

Vi udfører altid et sundhedseftersyn i forbindelse med vaccination, da kun sunde og raske dyr bør vaccineres.

Hvilke vaccinationer skal mit dyr have?

Hunde vaccineres typisk med en kernevaccine, som ALLE hunde bør vaccineres med. Denne vaccine forebygger hundesyge, Parvovirus og Hepatitis. Derudover kan man tilvælges vacciner mod f.eks. Leptospirose, Parainfluenza og Bordetella (kennelhoste) samt rabies.

Katte vaccineres typisk med kernevaccinen, som ALLE katte bør vaccineres med. Dette er Rhinotracheitis, Calicivirus og Panleukopeni. Derudover kan der tilvælges Klamydia, Felin Leukæmi og Rabies- alt efter din kats behov.

Hvis du skal have din kat med på rejse, kan det i mange tilfælde være nødvendigt at få udstedt et kæledyrspas.

Tag en snak med os omkring dit eget dyrs behov.

Sikker vaccination af katte

Hos os benytter vi udelukkende de sikreste og nyligt opdaterede vacciner.
Skal din hund eller kat med på rejse i udlandet, skal den som udgangspunkt også rabiesvaccineres. Se under pasudstedelse/rejse med hund og kat, hvis du vil vide mere.

Stine Danebod
23. Oktober, 2022.
Nærværende personale❣️
Florian Erich Kohler
22. Oktober, 2022.
Quick and friendly deworming
Lise Jensen
28. September, 2022.
Virkelig venligt personale!
Heiddi Maluna Schou
19. September, 2022.
Natali Zyskind, TAK for du i den grad møder både Herman, min skønne doodle og mig med en empatisk, tryg og faglig kompetance. Jeg bor langt væk, meeeen kommer gerne til Østerbro for at spare med dig. Igen TAK for lige at have vendt en ubehagelig oplevelse med en blodprøve et andet sted, til at gjort det frygtfrit igen. Vi er taknemmelige!
Mark Wolforth
2. September, 2022.
Tahiana Fajardo
16. August, 2022.
I went today for the first time to update my baby's rabies vaccine and had the best vet experience ever. It was Louise who checked my dog and she was amazing. She is very caring and was trying to make it as comfortable as possible for my dog who is usually very nervous at the vet's office. With her he was relaxed almost immediately. She also answered all my questions and helped me with a health certificate for travel. I would recommend this clinic and Louise a million times!!!
Lise Klinge
14. August, 2022.