Vi er medlem af

Vaccination af kat

Hunde og katte vaccineres for at forebygge flere forskellige sygdomme og dødsfald.

På Østerbro Dyreklinik bliver alle dyr vaccineret efter en individuel plan, der passer til netop din hund eller kats livsstil og den smitterisiko, den udsættes for.

Som udgangspunkt følger vi WSAVAs anbefalinger for vaccination af hund og kat men tager som nævnt individuelle hensyn.

Typisk skal hvalpe og killinger vaccineres 2-3 gange, hvorefter vaccinen skal vedligeholdes efter et individuelt vaccinationsprogram, der naturligvis løbende kan ændre sig, hvis dyrets livsvilkår eller smittepresset ændres.

Vi udfører altid et sundhedseftersyn i forbindelse med vaccination, da kun sunde og raske dyr bør vaccineres.

Hunde vaccineres typisk med en kernevaccine, som ALLE hunde bør vaccineres med. Denne vaccine forebygger hundesyge, Parvovirus og Hepatitis. Derudover kan man tilvælges vacciner mod f.eks. Leptospirose, Parainfluenza og Bordetella (kennelhoste) samt rabies.

Katte vaccineres typisk med kernevaccinen, som ALLE katte bør vaccineres med. Dette er Rhinotracheitis, Calicivirus og Panleukopeni. Derudover kan der tilvælges Klamydia, Felin Leukæmi og Rabies- alt efter din kats behov.

Tag en snak med os omkring dit eget dyrs behov.

Hos os benytter vi udelukkende de sikreste og nyligt opdaterede vacciner.

Skal din hund eller kat med på rejse i udlandet, skal den som udgangspunkt også rabiesvaccineres.  Se under pasudstedelse/rejse med hund og kat, hvis du vil vide mere.

Læs Østerbro Dyrekliniks anmeldelser på Trustpilot

Østerbro Dyreklinik har 9,5 ud af 10 stjerner baseret på 124 anmeldelser.

Ring | Call